loading...
بزرگترين مجموعه بدنسازان جهان
امين بازدید : 140 پنجشنبه 19 دی 1392 نظرات (0)

دسته: چربی سوزها (داروهای مقلد سمپاتیک), کلن بوترول

کلن بوترول که با نام های تجاری اسپیروپنت و ونتی پالمین شناخته می شود یکی از داروهای مقلد سمپاتیک است که توسط افراد مبتلا به اختلالات تنفسی به عنوان ضد احتقان و گشاد کننده برونش مورد استفاده قرار می گیرد. کلن بوترل در افراد مبتلا به اختلالات تنفسی مزمن مانند آسم باعث تنفس بهتر و راحتر در آنها می شود.

کلن بوترول ( Clenbuterol ) یک داروی آگونیست بتا هم محسوب می شود که از نظر ساختار شبیه افدرین و سالباتامول می باشد ولی اثرات آن بسیار طولانی تر از دیگر داروهای محرک و ترموژنیک می باشد.

کلن بوترول ( Clenbuterol )کلن بوترول در بین ورزشکاران به ” کلن ” شهرت دارد که بسیار هم محبوب است

کلن بوترل باعث افزایش ظرفیت هوازی ,تحریک سیستم عصبی مرکزی و بالا رفتن فشار خون و افزایش حمل و نقل اکسیژن می شود که منجر به افزایش متابولیسم پایه و به طور هم زمان سوخت بیشتر چربی بدن می شود. اما این دارو معمولا به خاطر خاصیت شل کنندگی عضلات صاف آن استفاده می شود که به معنی گشاد کردن بروشنها و نایژه ها است.

پزشکان کلن بوترل را معمولا در دوزهای ۲۰ یا ۶۰ میکروگرم تا ۱۲۰ ( برای زنان ) یا ۱۴۰ ( برای آقایان ) میکروگرم در روز تجویز می شود.

اما کلن بوترول که در بین ورزشکاران به ” کلن ” شهرت دارد یک ترکیب بسیار جالب و قابل توجه می باشد که بسیار هم محبوب است. با این که کلن بوترول یک هورمون استروئیدی نیست , دارای اثرات قوی ضد کاتابولیکی می باشد به این معنی که از تجزیه پروتئین در عضلات جلوگیری کرده و در نتیجه باعث افزایش سلولهای عضلانی و در نهایت رشد عضلانی می شود, به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای جلوگیری از فاز کاتابولیک قبل از مسابقات و همچنین پس از اتمام دوره های استروئیدی و به دست آوردن تعادل مثبت وحفظ توده عضلانی از آن بهره می برند.

افزایش دمای بدن پس از مصرف ” کلن ” یکی از نشانه های وادار کردن بدن برای افزایش سوخت وساز چربی است که افزایش حرارت بدن با مصرف همزمان کلن با استروئید ها افزایش بیشتری پیدا می کند.

یکی از معایب کلن عادت کردن بدن به دوز های مصرفی آن و در نتیجه بی اثر شدن داروست که برای جلوگیری از آن باید دارو را به شکل هرمی مصرف کرد به این شکل که هر ۳ تا ۴ روز دوز مصرفی را بیشتر کرده هر ۳ تا ۴ هفته مصرف دارو را قطع کرده و به بدن استراحت دهیم , باید به این نکته هم توجه کنید که مصرف بیشتر از ۱۶۰ میکرو گرم از این دارو را در یک روز خطرناک بوده و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

کلن بوترول ( Clenbuterol )بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای جلوگیری از فاز کاتابولیک قبل از مسابقات از کلن استفاده می کنند

برای استفاده از مزیت های چربی سوزی کلن و سرعت بخشیدن به آن بسیاری از ورزشکاران آنرا همراه با دیگر چربی سوز ها مصرف می کنند. یک پیشنهاد موثر مصرف آن با تیرومل یا سیتومل می باشد به این شکل که ۳ هفته کلن و پس از قطع آن به مدت ۳ هفته تیرومل مصرف شود. مصرف همزمان این دو دارو بعلت برخی تداخلات داروئی توصیه نمی شود.

یک نمونه برنامه پیشنهادی ۳ هفته ای برای مصرف کلن را میتوانید در زیر مشاهده کنید:

روز اول تا روز سوم روزانه ۴۰ میکروگرم

روز چهارم تا روز ششم روزانه ۶۰ میکروگرم

روز هفتم تا روز نهم روزانه ۸۰ میکروگرم

روز دهم تا روزدوازدهم روزانه ۱۰۰ میکروگرم

روز سیزدهم تا روز پانزدهم روزانه ۸۰ میکروگرم

روز شانزدهم تا روز هجدهم روزانه ۶۰ میکرو گرم

روز نوزدهم تا روز بیست و یکم روزانه ۴۰ میکرو گرم

پس از آن استراحت دارویی به مدت ۳ هفته

کلن بوترول دارای عواضی شبیه استروئید های آنابولیک نیست بنابراین یک داروی ایدآل برای بانوان محسوب می شود.

با این حال مصرف کلن بدون عواض جانبی نخواهد بود که از متداول ترین عوارض جانبی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: احساس گیجی و منگی ,لرزش بی اراده دست , احساس گر گرفتگی, بی خوابی , سردرد, اسپاسم های عضلانی, حالت تهوع, بی قراری, تپش قلب و افزایش فشار خون , این عوارض در شروع مصرف زیاد بوده و بعد از ۸ تا ۱۰ روز کاهش پیدا کرده یا حتی از بین می روند.

کلن بوترول ( Clenbuterol )محصولات به شکل قرص کلن بوترول از محبوبیت بیشتری بر خوردار هستند

کلن بوترول در بسیاری از کشور های جهان به جز در آمریکا یافت می شود. امروزه کلن بوترول بصورت قرص و شربت و اسپری و ویال های تزریقی قابل دسترس است که محصولات به شکل قرص از محبوبیت بیشتری بر خوردار هستند. شربت ها و اسپری های کلن بوترول معمولا دارای کیفیت بالایی هستنند ولی چون برای کودکان تولید می شوند بسیار ضعیف هستند. آمپول ها و محصولات تزریقی کلن هم معمولا حیوانی بوده و برای استفاده دامها تولید شده و کیفیت لازم برای استفاده انسان ها را ندارند. انواع انسانی محصولات تزریقی کلن نیز وجود دارد که بسیاری از آنها فاقد اعتبار لازم می باشند.

در بازار ایران انواع کلن بوترل های خوراکی و تزریقی وجود دارد که در بین آنها نیز محصولات تقلبی به وفور دیده می شود.

از جمله بهترین کلن بوترلهای موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• کلن بوترول بالکان فارما در دو نوع ۲۰ و ۴۰ میکروگرمی در بسته های ۶۰ عددی ساخت کشور مولداوی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 57
  • بازدید کلی : 6,555